Kvalifikační standard
1. Zpracování a realizace ICT plánu školy v souladu se vzdělávacím programem školy
a) Analyzovat současný stav ICT ve škole
b) Zpracovat ICT plán školy
c) Navrhnout realizaci financování ICT plánu
2. Využívání ICT ve výuce školy v souladu s jejím vzdělávacím programem
a) Na příkladu navrhnout využití moderních ICT prostředků v jednotlivých vzdělávacích předmětech (adekvátní didaktické pomůcky, informační zdroje a další případné materiálně-technické zázemí nejvhodněji odpovídající vzdělávacím cílům a požadovaným kompetencím)
3. Koordinace nákupů ICT a aktualizace software
a) V souladu s ICT plánem navrhnout vhodný HW, SW a ICT služby pro školu
b) Ovládat terminologii týkající se funkcí a parametrů HW a SW prostředků se zaměřením na využití ve školství
4. Koordinace provozu informačních a vzdělávacích systémů školy
a) Orientovat se ve školské legislativě a legislativě týkající se autorských práv a ochrany dat
b) Vyjmenovat způsoby zabezpečení relevantních dat před zneužitím a zničením a rizik spojených s užíváním ICT
c) Provést monitoring a analýzu dostupných informačních a vzdělávacích systémů na trhu pro školství
5. Zapojení školy do dotačních programů využívajících ICT
a) Provést monitoring a analýzu dostupných dotačních programů
b) Vybrat vhodný dotační program a navrhnout způsob zapojení školy do zvoleného dotačního programu
c) Navrhnout potřebné ICT prostředky do určitého typu dotačního programu, do kterého se chce škola zapojit
6. Poskytování konzultací pracovníkům školy a metodické vedení učitelů v oblasti práce s ICT a zavádění ICT do výuky
a) Popsat možnosti využití běžně užívaných ICT prostředků a prezentační techniky učitelům školy v učebnách vybavených příslušnou technikou
b) Vybrat vhodné ICT prostředky k výuce vybraného vyučovacího předmětu a zdůvodnit jejich výběr
c) Prezentovat použití prostředků vedoucích k motivování pedagogů, aby využívali moderní ICT prostředky ve výuce
7. Sestavení plánu vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti ICT
a) Analyzovat potřeby učitelů v oblasti dalšího vzdělávání v ICT v návaznosti na vzdělávací program školy a s ohledem na kariérní systém na základě zadané modelové situace
b) Analyzovat odstupné vzdělávací programy, akce a vzdělávací příležitosti pro pedagogy školy v oblasti ICT
c) Sestavit plán vzdělávání pedagogů v oblasti ICT
8. Organizace interních školení pro učitele v oblasti ICT
a) V návaznosti na vytvořený plán vzdělávání pedagogů v oblasti ICT navrhnout možná interní školení a vzdělávací příležitosti on-line pro učitele
b) Rozpracovat obsah kurzu do hodinového scénáře včetně volby didaktických pomůcek, metod výuky a volby evaluačních nástrojů pro ověření úrovně dosažených kompetencí