Menu
Koordinátor v oblasti informačních a komunikačních technologií
HlavníKomisařiKvalifikační standardPrůběh zkouškyVystavení opisu a stejnopisuSekce pro přihlášené ke zkoušce

Kvalifikační standard

1.       Zpracování a realizace ICT plánu školy v souladu se vzdělávacím programem školy

a)      Analyzovat současný stav ICT ve škole

b)      Zpracovat ICT plán školy

c)       Navrhnout realizaci financování ICT plánu

2.       Využívání ICT ve výuce školy v souladu s jejím vzdělávacím programem

a)      Na příkladu navrhnout využití moderních ICT prostředků v jednotlivých vzdělávacích předmětech (adekvátní didaktické pomůcky, informační zdroje a další případné materiálně-technické zázemí nejvhodněji odpovídající vzdělávacím cílům a požadovaným kompetencím)

3.       Koordinace nákupů ICT a aktualizace software

a)      V souladu s ICT plánem navrhnout vhodný HW, SW a ICT služby pro školu

b)      Ovládat terminologii týkající se funkcí a parametrů HW a SW prostředků se zaměřením na využití ve školství

4.       Koordinace provozu informačních a vzdělávacích systémů školy

a)      Orientovat se ve školské legislativě a legislativě týkající se autorských práv a ochrany dat

b)      Vyjmenovat způsoby zabezpečení relevantních dat před zneužitím a zničením a rizik spojených s užíváním ICT

c)       Provést monitoring a analýzu dostupných informačních a vzdělávacích systémů na trhu pro školství

5.       Zapojení školy do dotačních programů využívajících ICT

a)      Provést monitoring a analýzu dostupných dotačních programů

b)      Vybrat vhodný dotační program a navrhnout způsob zapojení školy do zvoleného dotačního programu

c)       Navrhnout potřebné ICT prostředky do určitého typu dotačního programu, do kterého se chce škola zapojit

6.       Poskytování konzultací pracovníkům školy a metodické vedení učitelů v oblasti práce s ICT a zavádění ICT do výuky

a)      Popsat možnosti využití běžně užívaných ICT prostředků a prezentační techniky učitelům školy v učebnách vybavených příslušnou technikou

b)      Vybrat vhodné ICT prostředky k výuce vybraného vyučovacího předmětu a zdůvodnit jejich výběr

c)       Prezentovat použití prostředků vedoucích k motivování pedagogů, aby využívali moderní ICT prostředky ve výuce

7.       Sestavení plánu vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti ICT

a)      Analyzovat potřeby učitelů v oblasti dalšího vzdělávání v ICT v návaznosti na vzdělávací program školy a s ohledem na kariérní systém na základě zadané modelové situace

b)      Analyzovat odstupné vzdělávací programy, akce a vzdělávací příležitosti pro pedagogy školy v oblasti ICT

c)       Sestavit plán vzdělávání pedagogů v oblasti ICT

8.       Organizace interních školení pro učitele v oblasti ICT

a)      V návaznosti na vytvořený plán vzdělávání pedagogů v oblasti ICT navrhnout možná interní školení a vzdělávací příležitosti on-line pro učitele

b)      Rozpracovat obsah kurzu do hodinového scénáře včetně volby didaktických pomůcek, metod výuky a volby evaluačních nástrojů pro ověření úrovně dosažených kompetencí

Prohlášení - Cookies
Pro správnou funkci stránek se na vaše zařízení ukládají malé datové soubory, označované jako cookies. Dalším používáním těchto stránek s tím souhlasíte. Více o cookies zde